Donošenjem zakona krajem 2019. godine kojim se ograničava vreme, kada i na koji način se mogu raditi dostave robe u Beogradu za prevoznike kao i za agencije za selidbe i transport umesto olakšanja rada pojavljuju se novi problemi u poslovanju. Komunalna milicija sada kažnjava i najkraće zadržavanje na trotoarima, kućni red u stambenim zgradama ne dozvoljava da se radi u večernjim ili noćnim satima pa praktično selidbe ne možete zakonski ni u jedno doba dana ili noći da radite.
Mi koji se tim poslom bavimo kao i korisnici naših usluga sada se susrećemo sa sve više problema kojima se ne vidi neko skorije rešenje jer je grad iz našeg ugla gledanja infrastrukturno uredjen tako da u celom centru grada kao i na periferiji sem parkinga ne postoji ni jedno obeleženo istovarno mesto.
Sve sa opravdanjem da dostava mora da se radi u noćnim satima kada je frekfencija saobraćaja minimalna. Postavlja se pitanje ko uopšte hoće da ga preselimo noću. Stanari u zgradama ne žele da im neko radom remeti mir u kasnim satima. Gotovo niko od radnika ne želi da radi noću sve i da imamo uslove za rad. Radnje,apoteke,kiosci,prodavnice garderobe,tržni centri,radionice,restorani moraju da imaju robu kako bi se stanovnici grada snadbevali neometano. Za dostavu robe grad je predvideo 15 minuta zadržavanja u večernjim satima ali kako selidbe odraditi za tako kratak vremenski period.
Radi se po principu zaustavljanja ubacivanja par komada nameštaja, bele tehnike ili sitnog pokućstva pa se onda kruži okolnim ulicama dok radnici najčešće omladinci iz omladinskih zadruga ne spuste novih par komada nameštaja. Samim tim se povećava vreme potrebno za selidbe kao i cena selidbe jer se upošljava veći broj radnika zbog bržeg i efikasnijeg rada.
U Beogradu se samo par godina unazad radilo ne smetano čak su i komunalni policajci imali dosta razumevanja za nas prevoznike, pismeni ljudi uvideli su da niko za vreme selidbe ne stoji parkiran već se zaustavio za potrebe selidbe na gradskim trotoarima i svi smo se zajedno trudili da posao odradimo u najkraćem roku. Obično su nas opominjali da završimo posao najbrže što možemo bili su uljudni i ljubazni. Danas 2020. komunalna policija pridje slika registarske oznake vozila i ode. Kasnije vam na adresu stigne prekršajna prijava sa ozbiljnim iznosom za uplatu koja neretko i dvostruko premašuje iznos cene kompletne selidbe.
Ovo je samo mali deo problema sa kojima se trenutno suočavamo. Sem toga cene selidbi drastično će poskupeti u centralnim gradskim zonama jer trenutno je skoro nemoguće raditi ih a da ne dobijete kaznu od komunalne milicije. Neke firme za selidbe već su uz cenu selidbe počele unapred da zaračunavaju cenu prekršajne prijave a mnogi prevoznici odustaju od poslova dostave i selidbi.
Profesionalan pristup poslu,ljubazni radnici,vozila poslednje generacije, najkvalitetniji alati i materijali za pakovanje više nisu dovoljni kako biste mogli da se bavite ovim teškim i odgovornim poslom. Morate da kružite oko odrese utovara i istovara i da objašnjavate teško stečenim klijentima kroz višegodišnje poslovanje zašto je skoro nemoguće posao raditi sa zadovoljstvom već se osvrtati oko vozila koje je stalno u prekršaju.
Malo je lakše kada se rade selidbe firmi jer firme obično i na adresi utovara i istovara robe imaju svoja parking mesta koja su neretko i više desetina metara udaljena od ulaznih vrata. Ono na šta retko ko obraća pažnju za vreme selidbe i zaustavljanja teretnih vozila ispred stambenih ili poslovnih objekata je i to da je nameštaj potrebno razmontirati i upakovati pre samog transporta. Mi uvek taj deo posla radimo dan pre selidbe kako bi zadržavanje sveli na minimum ali opet ponavljam da 15 minuta koliko je grad propisao nije dovoljno vremena čak i za najmanje selidbe.
Ne možemo i ne želimo svi da odemo iz Srbije na rad u inostranstvo ali takodje želimo dostojanstveno da se bavimo svojim poslom bez osvrtanja preko ramena i gledanja na sat svakih par minuta.
Niko od nas ne želi da doprinosi stvaranju gužvi u saobraćaju i niko se namerno ne zadržava na beogradskim ulicama i trotoarima već svi pokušavamo da radimo svoj posao kao i komunalne službe i gradsko saobraćajno preduzeće pa smatram da sa malo više tolerancije ne bi ništa značajno poremetili u funkcionisanju saobraćaja u Beogradu.
Pokušaćemo da cene selidbi i u 2020. godini ostanu ne promenjene i prilagodjene budzetu naših sugradjana. Profesionalnim pristupom poslu i stalnim usavršavanjem uprkos svim ovim problemima mi ćemo nastojati da još više povećamo kvalitet izvršenih usluga da damo primer kako se ovaj posao radi po zapadno evropskim standardima.
Mi nećemo improvizacijama da se borimo za svoje klijente već kvalitetnom uslugom a gradski čelnici će nadam se odlučiti da nekom uredbom dozvole malim preduzećima i samozaposlenim preduzetnicima da neometano rade svoj posao jer sve jake svetske ekonomije stimulišu mala privatna preduzeća.
Vaš prevoznik Marko Janković